Officiële K.N.K.B Jongens afdeling.

Er stonden 36 parturen op de lijst. De zon liet ons vandaag in de steek en de luiken boven gingen wagenwijd open en de wedstrijd moest even stil liggen. Nadat een ieder weer was opgedroogd werd de wedstrijd weer verder verkaatst.

Helaas moesten we de FOOX d.e.l. partij afgelasten. De vele regen maakte het onmogelijk.

In de 1ste omloop 3 spannende partijen. Grou- Mantgum werd een partij die eindigde in 5-5 6/4 in het voordeel van Grou. Ook een partij die eindigde in 5-5 6/4 was die tussen Bolsward 1 tegen Witmarsum. Bolsward 1 won dit.

St. Annaparochie tegen Stiens werd ook 5-5 4/6 in het voordeel van Stiens.

Het thuisspelende KV Makkum verloor helaas in de 2de omloop van Bolsward 2 met 5-4 6/6.

In de rest van de 2de omloop geen spannende partijen.

In de 3de omloop  Sneek tegen Achlum hier bleek het partuur van Sneek veel te sterk voor Achlum en wonnen met 5-1 6/2.

Bolsward 2 tegen Oude Bildzijl een gelijk opgaande strijd. Bolsward als eerste de 5 borden maar ook Oude Bildzijl pakt de 5 eersten. Met alles aan de hang wint Oude Bildzijl.

Bolsward 1 tegen Blije in deze partij het krachtsverschil te groot en Bolsward 1 wint vrij eenvoudig met 5-1 6/2.

Exmorra tegen Dronryp een spannende partij met 2 parturen die aan elkaar gewaagd zijn. Dronrijp pakt als eerste de 5 bordjes. Exmorra knokt zich terug naar 5-5 maar met 6-2 de overwinning voor Dronryp. Zij komen nu met staand nummer in de halve finale, waar ze het opnemen tegen Damwoude.

Damwoude door naar de 4de omloop met een staand nummer. Daar nemen ze het op tegen Sneek. Sneek begint niet goed aan de partij door teveel buitenslagen staan ze zomaar 4-1 achter. Ze knokken zich terug naar 4-2 maar dan is het Damwoude die doorpakt en met 5-2 wint Voor Sneek een mooie 4de prijs.

Oude Bildzijl tegen Bolsward 1 kaatsen voor een finaleplekje. Oude Bildzijl neemt al snel een voorsprong van schone 3 eersten. Maar Bolsward knokt zich terug naar 3-3 en ze nemen een voorsprong van 4-3 en ook een 5-3 voorsprong. Met 5-3 6/4 een finaleplek voor Bolsward 1.

Damwoude tegen Dronrijp  neemt Dronrijp een 4-2 voorsprong maar Damwoude komt terug naar 4-3. En het wordt 4-4 . Het is Dronryp die het 5de bordje pakt maar ook Damwoude maakt de stand weer gelijk naar 5-5. Damwoude pakt de 6/0 voorsprong in het beslissende eerst. Met 5-5 6/4 de finaleplek voor Damwoude.

Finale Bolsward tegen Damwoude. Damwoude neemt de voorsprong van 2-1. En het wordt weer gelijk. Bolsward neemt een 4-2 leiding. En ook nemen ze een 5-2 voorsprong. Met 5-2 6/4 wint Bolsward deze editie van de Zilveren Zwaan

Bolsward 1

Jurre Reitsma