Kleurenkaarten

Om aan te geven aan welke soort wedstrijden de jeugdleden het beste mee kunnen doen, is de kleurenkaart ingevoerd. De opslag afstand welke het jeugdlid goed beheerst wordt gebruikt voor waar ze kunnen kaatsen.

– De Groene kaart dan mag je meedoen aan onze ledenpartijen.

– De Roze kaart mag je meedoen aan Federatiewedstrijden.

– De Witte kaart mag je meedoen aan KNKB wedstrijden.

KNKB/Federatie

Vanaf de meisjes- en jongenscategorie (vanaf 14 jaar) moet je kaatswant goedgekeurd zijn door de KNKB (voor KNKB wedstrijden). Voor de jongere categorieën is dit niet nodig.

Je kan op verschillende manieren aan een kaatswant komen. Wij adviseren om op marktplaats te kijken, onderling contact uit te wisselen en eventueel kunt u voor een nieuwe kaatswant terecht bij Sporthuis van der Feer Bolsward en/of Reinder Triemstra in St. Jacobiparochie.

Voor deelname aan KNKB/Federatie-wedstrijden kun je je aanmelden via de website van de KNKB (www.knkb.nl). Dit moet vóór dinsdagavond 20.00 uur, op de dinsdag vóór de wedstrijddag.

· Deelname aan d.e.l.-wedstrijden moet je zelf regelen.

· Deelname aan vrije formatie-wedstrijden regelt meestal de opslager van het partuur.

· Deelname aan afdelingswedstrijden wordt geregeld via de JC

· Je betaald bij opgave via I-Deal€ 4,00

Afdeling kaatsen

De afdelingsparturen van de federatiewedstrijden en KNKB wedstrijden worden samengesteld door de trainers van Multiskills Friesland in overleg met de jeugdcommissie. Hiervoor moet je wel een roze en/of witte kaart hebben.

Kleding

Voor kaatsen heb je naast een kaatswant weinig speciale kleding nodig: sportkleding en een paar goede veldschoenen/sportschoenen zijn voldoende. De vereniging zorgt voor de kaatsballen.

D.e.l. (door elkaar loten) kleding:

KV Makkum heeft FOOX Bergsma Franeker als jeugdsponsor van de d.e.l. shirts. Wanneer iemand een roze en/of witte kaart heeft dan kan hij/zij voor €30,- een shirt aanschaffen bij de jeugdcommissie. Dit shirt kan de gehele kaatsperiode worden gebruikt, is het te klein dan kan het worden omgeruild voor een grotere maat.

Groen trainingsshirt:

Voor een gereduceerd tarief kunnen jullie een groen KV Makkum trainingsshirt bestellen bij de jeugdcommissie.

Beginners: iedereen die begint te trainen kan een groen trainingsshirt aanschaffen voor €5,-.

Welpen/pupillen/schooljeugd: wanneer je het shirt van vorig jaar niet meer past, dan kan je deze omruilen voor een maat groter. Bij omruiling kost het shirt €5,-.