De dag begon nat maar gaandeweg werd het weer steeds beter. Er stonden 25 partuur op de lijst.

Er werd fantastisch gekaatst met heel veel tussenspel. Er waren 2 mensen minder gelukkig deze dag , Enne  brak een vinger en Gjalt kwam in botsing met zijn tegenstander wat resulteerde in een blauwe plek. Beiden kregen na afloop een bloemetje van de voorzitter. In de B klasse na de 1ste omloop 12 parturen. In de halve finale namen Thom, Dytmar en Siebren het op tegen Lars M, Jorn en Patrick een mooie gelijk opgaande strijd maar met 5-4 6/6 waren het Thom en maten die zich naar de finale knokten. In de finale troffen zij good old Jacob, Lars W en Gosse. Dit werd een spannende finale en met 5-5 2/6 de kransen voor Thom, Patrick (nam de plaats in van Dytmar die had andere verplichtingen) en Siebren.

In de A klasse na de 1ste omloop 13 parturen. De eerste halve finale tussen Aise, Sem en Sebastiaan tegen Sander, Ulke en Magdalena. Ook dit werd een enervernde strijd met 5-5 6/4 de winst voor Sander c.s..

De ander halve finale tussen Klaas Pier, Jakke en Christina tegen Geart, Rick en Tom M. was ook een spannende partij maar met 5-4 6/6 de winst voor Klaas Pier c.s. De finale werd niet een echt spannend het (jonger) partuur van Klaas Pier bleek te sterk en met 5-2 6/6 namen zij de krans mee naar huis.

Onze meiden Larissa, Anouk en Gerde wonnen in Mantgum hun 2de wimpel en werden door de voorzitter ff in het zonnetje gezet.

Na afloop nog live muziek en bleef het nog lang onrustig maar zeer gezellig op het kaatsveld.

Sponsoren van deze partij zijn Hok Jansen, Flying Potatoes, Cafe-Restaurant “de Zwaan”, Romano, KVMakkum, Hettie van der Zee, Slagerij Attema, Melle Hoekstra ( Garage Horjus) en Oepke Amels.

Constructie- Lasservice van der Eems Hoofdsponsor

UITSLAG A KLASSE

1ste prijs Klaas Pier Folkertsma (K), Jakke van der Kamp en Christina van der Weerdt.

2de prijs Sander Rinia, Ulke Tuinier en Magdalena Attema.

3de prijs Geart Karsten, Rick van der Weerdt en Tom Mollinga

3de prijs Aise Gielstra, Sem Groen en Sebastiaan de Haan

UITSLAG B KLASSE

1ste prijs Thom Stellingwerf, Dytmar Postma( Patrick Bloemsma) en Siebren Hoekstra

2de prijs Jacob van der Weerdt, Lars Wijma en Gosse van Solt

3de prijs Lars Mollinga, Jorn Dijkstra en Patrick Bloemsma.