ATELIER J.SCHEEPVAART PEARKE KEATSEN

Zondag 18 juni een mooie warme dag starten we om 11.00 uur met 17 parturen op de lijst.

En niet zomaar een lijst op de lijst de 2 voorzitters die het aandurfden om hun kunsten te laten zien. Dit lukt hen beide in de 1ste omloop ze wonnen beide. Maar helaas sneuvelden ze alle twee in de 2de omloop.

Na de 1ste omloop 9 partuur in de A klasse en 8 in de B klasse.

In de A klasse een hele spannende partij  tussen Ingmar & Rixt  en Klaas & Baukje. Met alles aan de hang wonnen uiteindelijk Ingmar & Rixt.

In de 3de omloop kaatsten Ingmar & Rixt weer “dreech” maar verloren zij nipt van Jan & Evelien.

Evert (zonder stem) & Loes namen het op tegen Jorn & Mirjam voor een plek in de finale. Bij 5-3 6/2 waren het Jorn & Mirjam die het plekje in de finale veroverden.

In de finale namen ze het op tegen Jan & Evelien die de halve finale van Lars & Indy hadden gewonnen. Een spannende finale die eindigde in 5-4 6/0 voor Jorn & Mirjam.

In de B klasse de halve finale tussen Jacob & Anna tegen Jurjen & Chantal, laatstgenoemden wonnen met 5-4.

De andere halve finale ging tussen Leo & Willemijn en Riemer & Maike. Dit wonnen Loe & Willemijn. De finale ging in het begin gelijk op maar met 5-3 6/4 waren de kransen voor Jurjen & Chantal.

UITSLAG A KLASSE

1ste prijs Jorn Adema en Mirjam oostenveld-Adema

2de prijs Jan Hiemstra en Evelien Schakel

3de prijs Lars Mollinga en Indy Tuinier

UITSLAG B KLASSE

1ste prijs Jurjen Nagel & Chantal de Witte

2de prijs Leo van der Bles & Willemijn Jansen

De prijzen werden aangeboden door Kaatsatelier J. Scheepvaart en Dutch Drying Systems.

De kransen werden aangeboden door Slagerij Bruinsma