Qualita Inspecties Ledenpartij 9 juni

Het was gelukkig droog deze zondag maar de zon liet het deze dag afweten.

Maar er werd gekaatst bij de jeugd 2 categorieën.

Bij de jongste categorie de Welpen/Pupillen bij elkaar. Hier 2 poules van 3 partuur.

In Poule A een spannende partij tussen Lotte & Jildau tegen Sytse & Fleur. Bij 5-5 2/6 wonnen Sytse & Fleur. Lotte & Jildau namen het daarna op tegen Lizz & Lyanna. Dit wonnen laatstgenoemden.

Daarna Sytse c.s. tegen Lizz c.s. een gelijk opgaande strijd die werd gewonnen door Lizz & Lyanna. Door deze winst staan zij hiermee in de finale.

In Poule B Lente & Senna tegen Lennon & Jurn. De dames waren te sterk en wonnen met 5-4.

Lennon & Jurn namen het toen op tegen Aise Bits & Fardau. Deze wonnen Lennon & Jurn.

De laatste partij tussen het partuur van Lente tegen het partuur van Aise Bits. Dit werd gewonnen door de beide dames.

In de finale dit x 4 dames die het tegen elkaar opnamen. Lizz & Lyanna bleken vandaag de sterksten en wonnen  met 5-2 6/0.

1ste prijs Lizz Groen & Lyanna Elhorst

2de prijs Lente van Bolhuis & Senna de Boer

Bij de Schooljeugd 3 parturen op de lijst.

Sem, Alex en Marlous wonnen hun  1ste partij maar de 2de partij verloren zij.

Klaas & Thomas verloren hun 1ste partij van Sem c.s. maar wonnen hun andere partij.

Haye & Ilse verloren van Klaas & Thomas maar wonnen van Sem c.s.

Klaas en Thomas wonnen uiteindelijk de krans zij hadden 10 eersten en de andere 2 parturen allebei 9 eersten.

1ste prijs Klaas Dijkstra & Thomas Rinia

Bij de Dames 5 parturen op de lijst. Zij mochten dus 4x kaatsen voordat we wisten wie er met de krans om de nek naar huis gingen.

Mirjam, Anna en Pietie wonnen hun 1ste partij met alles aan de hang tegen Lieke & Maike. Helaas ging het hun andere partijen niet zo goed en dus voor hen geen prijs maar misschien wel spierpijn.

Lieke & Maike verloren ook hun 2de partij maar kwamen toen op stoom en wonnen hun laatste 2 partijen. Ook voor hen alleen spierpijn en geen prijs.

Riki, Mirte en Wies kaatsten voor wat ze waard waren maar voor hen ook geen prijs.

Romine, Loes en Christina (uitgevallen door …???? ) gingen vliegend van start en wonnen hun 1ste 2 partijen de andere 2 partijen werden verloren maar voor hen een mooie 2de prijs met spierpijn.

De winnaars met 4 gewonnen partijen waren Indy & Willemijn. Voor hen de krans aan het einde van deze dag.

1ste prijs Indy Tuinier en Willemijn Jansen

2de prijs Romine Jansen en Loes Attema

Bij de Heren 2 poules met 3 partuur

In poule A Waren Xander, Alwin en Sjoerd niet in hun beste vorm zij verloren hun beide partijen.

Bauke, Sietse en Luke wonnen 1 partij maar moeste hun meerdere erkennen in Klaas, Rudmer en Jakke. Laatstgenoemden waren in de poule de sterksten en dus een finaleplek.

In Poule B het partuur van Aise, Lars en Jacob wonnen nipt van Tjitte, Leo en Duncan. Hun 2de partij verloren zij met alles aan de hang tegen Eelke ,Sander en Broer Sjoerd. Daarna het partuur van Tjitte tegen partuur Eelke  dit werd met 5-4 6/6 gewonnen door Eelke c.s..

En zo het partuur van Eelke in de finale tegen partuur Klaas.

Klaas en zijn maten wonnen met 5 -3 6/4. En hiermee de 1ste krans voor Rudmer in zijn kaats carrière.

1ste prijs Klaas Bosma, Rudmer Postma en Jakke van der Kamp

2de prijs Eelke Reinsma, Sander Rinia en Broer Sjoerd de Boer.