Schilders- en afwerkingsbedrijf Gebr. Smink Partij

D.E.L. Dames Junioren

Bij de Dames starten we met  8 partuur op de lijst.

KV Makkum had de primeur om met het experiment dat er geen 4 maar 3 winstpunten te verspelen zijn in 1 eerst.

Vooraf aan de partij nam Karel Nijman het woord om het experiment  uit leggen aan de kaatsters.

In de 1ste omloop een spannende partij tussen Moniek Lootsma, Larissa Smink en Anna-Dieuwke Dijkstra tegen Rixt Fokkema, Anouk Smink en Gerde Lycklama. Met 5- 4-4/2 winnen Moniek en maten.

In de 1ste halve finale kaatsen Noëlle Hiddinga, Inge Blanke en Foke Jil Bakker tegen Anna Ennema, Marsha Broersma en Noa Elzinga. Met 0-5 0/4 winnen Anna c.s. dit. Zij plaatsen zich als eerste voor de finale.

De 2de halve finale gaat tussen Roelie Kroondijk, Corrie Kroondijk en Senne Idsardi tegen Moniek Lootsma c.s. Het partuur van Corrie c.s. pakt als eersten de 5 eersten. En bij 5-3 4/2 de winst voor hen

De finale tussen Roelie c.s. tegen  Anna c.s. Met 5-4 4/2 was het partuur van Roelie die met de krans naar huis gaan.

Om de 3de kaatsen het partuur van Noëlle c.s. tegen Moniek c.s. Een gelijk opgaande strijd. Het partuur van Moniek pakt de 5-4 voorsprong en met 5-4 4/2 is er voor hun een 3de prijs.

Scheidsrechter bij de dames was Andries Smink.

Roelie Kroondijk Easterein

Corrie Kroondijk Easterein